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/the honestly, statement

LONG STORY SHORT

 

 

This domain, chamian.eu, will be used in the first instance as a regular

artist website, with a more or less academic display of a visual artist page. However, there will be a parallel version of this same website under the name of “honestly,”

 

The honestly, version is an honest platform where the truth is told about its content. This is a replication of this same website but the content is transformed. Not meaning that this content would be a different one, but it becomes some sort of a canvas on where to sketch all the ideas that are implied in the process of the final work. Notes and thoughts surrounding the process will be added, such logistics as about the art production itself. But also possible shapes that the final project may have taken, 3D sketches that remained or continue as projects, diverse explosions of brainstorming and a long volunteer etcetera to maintain its disposition opened to new ideas that may come through from all of this.

 

Click again in the square button and you will get into the honestly, version. This first version is released for the exhibition Venien de lluny in Piramidón Gallery, Barcelona. If you want to go back to the regular version, click once more in the square button while you are navigating in the honestly, version and everything will be apparently normal again.

 

Stay as long as you want and enjoy!

 

LONG STORY

  •  

     

     

     

    (Todas las notas que se acumularon al escribir el texto)

     

    […]

     

    Y entendiendo honestly, como una respuesta hacia un estado de ánimo del sector artístico, espero que pueda intuirse que, por supuesto, existe una pulsión mucho más allá de lo gremial. Hay una pulsión de forma de convivir con el mundo detrás de honestly,. No por decir la verdad únicamente, sino por alcanzar un nirvana de integridad ante el pobre conocimiento del propio ser. Podría contártelo, pero creo, honestamente, que hemos llegado al límite de las distancias profesionales. Al igual que agradezco con la mayor honestidad cualquier cantidad de tiempo que hayas querido permanecer aquí.

     

    Por todo ello, gracias y salud.

     

    /hasta aquí

     

    Podrás acceder a la versión honestly, haciendo click en el icono cuadrado que te ha llevado justo a aquí. Una vez hayas pulsado este icono, podrás continuar visualizando la página con apenas variaciones, pero estarás en la versión honestly,. Y sabrás que continúas en esta versión porque el icono aparecerá iluminado.

    Pero, honestamente, ahora mismo se encuentra en construcción

    Sin embargo, convertí en mi primera intención publicar la página en este momento, con este statement. Seguramente, más adelante, podrás acceder directamente a la página versión en versión honestly, o quizá te lleve a una página de transición con este mismo statement o vuelvas a aquí de manera aleatoria… Quien sabe, sea como sea, gracias por el tiempo que hayas querido permanecer aquí.

     

     

    Salud,

     

    Chami An

     

     

    La versión honestly, es una respuesta ante varias situaciones del marco artístico profesional en el que

     

     

    Convirtiéndose así, en una versión que no es sólo honesta con lo que hay dentro de ella, sino también genera nuev,

     

     

    Llevar a metáfora de la cara oculta? Demasiado forzado.

    El texto parece un poco consecutivo?

     

    y pensamientos circundantes a pasos importantes que hacen derivar la formalización de trabajos,

     

    notas de procesos e

    imágenes de 3D que se quedaron o continúan como proyectos,

    errores,

    posibles formas que podía haber acogido una pieza,

    incluso notas de honestidad sobre la propia generación

    ideas y textos generados como proyectos para convocatorias que nunca llegaron a producirse

    notas de apuntes, de brainstorming,

    historias que ocurren por desarrollar partes logísticas

     

     

    a la se accederá por el icono cuadrado por el cual has llegado justo aquí. Una vez hayas pulsado este icono, visualizarás la página en versión honestly,. Y sabrás que estás en esta versión porque el icono estará iluminado.

    Pero, honestamente, ahora mismo se encuentra en construcción Sin embargo, era mi intención publicar la página en este momento, con este statement. Seguramente, más adelante, accederás directamente a la página versión en versión honestly,. O no, quien sabe. Sea como sea, gracias por estar.

    Salud!

     

     

     

     

    Aquí añades la parte de en construcción (que sólo aparece en la versión corta)

     

     

    La versión honestly, es una plataforma honesta donde se dice la verdad sobre su contenido.

     

    Aquí tienes que ser muy clara

     

    Además, se podrán visualizar esos contenidos que se han quedado o continúan a medias como imágenes de proyectos realizados en 3D para convocatorias

    notas de procesos e

    imágenes de 3D que se quedaron o continúan como proyectos,

    errores,

    posibles formas que podía haber acogido una pieza,

    incluso notas de honestidad sobre la propia generación

    ideas y textos generados como proyectos para convocatorias que nunca llegaron a producirse

    notas de apuntes, de brainstorming,

    historias que ocurren por desarrollar partes logísticas

     

     

     

    y aquí haces una conclusión

    como una plataforma sujeta a edición continua, en la que se incluirán partes de procesos que forman parte orgánica de la formalización final de la obra.

     

     

     

     

    Si hiciéramos un listado de todas las razones por las que se mantienen unas estructuras y políticas hastías

    ? Qué nos mueve a seguir manteniendo estos rituales, estas estructuras, estas políticas, esta tradición?

     

     

     

     

    Ya no se conforman con que sus cosas sean bonitas, sino las más bonitas.

     

    /esta parte bastante abierta ^

     

    por parte de personas de todo tipo ámbitos, que ya no quieren que las cosas sean bonitas, sino las más bonitas.

    Ahora digamos, que podría pensar la obra

     

    Cuanto más escribo, más me falta por escribir. Glugluglu.

     

    conformidad ante una forma de estar y percibir el mundo

     

     

    En una escena artística,

    I feel like I’m in a particular moment in the Arts. Well, may I say it is not more than any other one, but I guess it feels special

     

     

    me encuentro hablando sobre comisarios de importantes eventos que no saben cómo cubrir los gastos de la niñera cuya función ha surgido de la necesidad de desarrollar precisamente ese importante evento.

     

    contratada precisamente para poder desarrollar ese importante evento.

     

     

    Es y no sólo es

     

     

    encuentro un ritual ya bastante conocido y reconocido por pasar a ser hasta motivo también de una crítica representativa.

     

     

     

    Y es que si las miradas hacia el mundo son pesimistas en su representación,

     

    Absolutamente todo el mundo es abierto para hablar de ello, nadie reniega de esta situación y los momentos de incomodidad burguesa se están extinguiendo

     

     

     

     

    Es una armoniosa sintonía entre el cinismo puro y la indiferencia, con la visión del mundo y la forma de estar en él.

     

     

     

     

    percibiendo esta reiterante jodida realidad.

     

     

     

    ahora más que nunca se está dando un doble golpe de realidad aceptadísima en los

    contenidos de las obras de arte.

     

    el arte algo sintomático de

     

    a ver como articulo esto

    articular!

     

    relacionar desde la idea del cinismo puro y cierta indiferencia ante la jodida realidad en los contenidos de las obras de arte de post internet por ejemplo, al extremo cinismo dado no sólo en la representación, el arte “dramatizando” el mundo, sino completamente trasladado al mundo. Al mundo de la escena artística, por lo menos.

     

     

    Chicha! :

     

    Te das cuenta la palabra precariedad ya está hasta pasada de moda,

    Ya ves con hasta con cariño la crítica mimada hacia la superficialidad del mundo del arte de la obra esta que reproducía con legos, los excesos y lujos del evento artístico como sí. Resulta hasta naif,

    En este sentido, si te hace gracia, podemos llamarlo hasta neorealismo performativo por estar tan asociada la representación con la formas de estar en el mundo.

    Me acabo de repeler a mí misma con tanta pedantería, se queda en chicha anecdótica

     

    Hablar de la escena,

    Hablas con un comisario de un importante evento artístico y te dice que no sabe como pagar el sueldo de la niñera que les permite tener el tiempo para dedicarlo al evento. Entre conversaciones, comienzas hablando de la obra de distintos artistas que representan el hito profesional y acabas hablando de que están en juicio con sus galerías porque hace meses que no les pagan. De hecho, no hay un esfuerzo explícito por ocultar esta cara, este entre bastidores de donde cuelgan telarañas. <  podría funcionar como metáfora?

     

    Hay una aceptación absoluta ante la situación de que estamos jodidos, pero seguimos. Por qué seguimos? Qué nos mueve a seguir manteniendo estos rituales, estas estructuras, estas políticas, esta tradición? Imagino que hay más razones que seres humanos en el planeta, pero aun así quisiera hacer una declaración de intenciones respecto a lo que llega a ser público dentro del trabajo artístico de cada uno. Y es que no quisiera ocultar ninguna parte que forma parte del proceso para sacar algo “formalizado a relucir”

     

    DECLARACIÓN DE INTENCIONES

    Me gustaría que esta parte tuviera mucha fuerza

     

     

     

     

    ___

     

    backwardsr

     

    Creo que todo puede coincidir en el origen de las discusiones en las tutorías de Ramón sobre si el arte relacional servía o no para justamente lo contrario de r (está en mi cabeza, continuar en algún momento)

     

    Había que tomar un posicionamiento como ejercicio, como si se tratara de un teatro y tuvieras que insertarte en la piel de una persona complemente coherente con su ideología y sus actos. Madre mía, como si esto pudiera darse. O al menos así debería estructurarse el trabajo artístico que te encontrabas haciendo.

     

    Sabías que lo cierto era mentira, pero se trataba de un rol que parecía sólido para los que estaban "funcionando" en el arte. Entonces comienzas una especie de mantra como defensa de tu trabajo, como si tu statement te poseyera y no pararas de vomitar palabras intelectuales derivadas de sustantivar las cosas mundanas. Ya no hablas sino articulas, las cosas juntas se convierten en dispositivos y ya no eres persona, eres sujeto. Tal como el lenguaje te compone, el cambio de ese lenguaje compone, a la vez, una nueva realidad. Así que tomas esa realidad, la implantas como argumentos sólidos para defender los valores que, intencionadamente o no, transmite tu trabajo. Así comienzan a nacer ciertas afirmaciones impositivas

    (perdón, quería decir meter a todo en un mismo saco, vaya):

     El arte relacional está a merced de los principales agentes a los que se contraposiciona, el arte burgués (...)

    Espero que pueda intuirse que por supuesto existe una pulsión mucho más allá de lo gremial, de lo puramente sector artístico. Hay una pulsión de forma de convivir con el mundo detrás de todo esto, sólo que sinceramente, creo que hasta aquí está el límite de las distancias profesionales.

     

    Gracias por fumarte todo esto.

    Creo que al final resulté siendo como una especie de voz comprensiva?

     

    Relacionar desde aquí esta aceptación

     

    Hacer referencias en hashtags?

    #postinternet, #postinternetart #

     

     

     

  •  

    Translating is exhausting. The second day I felt like The Dude and I made a tough mental exercise to convince myself with a very religious story: "The more time you spend in this the more is your compromise with it". I felt ridiculous waiting for an Eden that never came. I still think my translation is all wrong and if any native wants to help, I must say I know how to cook and we can make a fun exchange!

Among the things going on, I feel I am in a rather peculiar moment in the arts. Well, let’s say this is just another one, but I guess it feels special merely because of being part of it. But suppose arts do what they say it does, and it does proper use of perception based on the real, in order to deform it, according to tastes, as many and different as there are. Then well, one of the most redundant topics that are filling the contents of the arts -the hits of the moment-, proceeds from the absolute conviction and acceptance of a world that turns out to be pretty fucked up. In fact, this is a world that generates more negative and self-destructive imaginaries than perhaps, a desire to appease it a little bit more peacefully, as the precedent of the abstract expressionism. The world is fucked up, but not as much to get completely abstracted from it. However this is not the only matter. It is not like you could measure the volume if the world is more fucked up or less, but I would say it is not necessary. I would say, in fact, that the context is exchangeable but what is unmovable is a general state of mind. Since if we come out from the analysis of the form, of the artwork itself to access to the instance that embraces it: the context, the art scene; they could be seen practically two the same.

 

This is how I find an art scene that repeats time and time again and involves to anyone who does a minimal incursion into it. I am talking about this conformism of that fucked up world mentioned above, whose origins are from this vision of the world, but also from the guild of arts. I start conversations about the work of an artist and I end up talking about this artist’s professional situation. It turns out that there are artist whose work I admire and they represent some sort of a labor mecca in the field, who are in legal procedures with their galleries because they have been months not billing the sale of their work. Then, I talk about a curatorial project and I end up listening that the curators who are in charge don’t know how to cover the charges for the babysitter whose function has emerged from the necessity of developing precisely that curatorial project. And yes, that is how my sensation is being inside a completely naturalized situation of precariousness. I would even dare to say that the word precariousness is outdated. It was accurate when there was still an active concern about its existence. Now it might be said that there is not a thorough effort to hide this situation, but it always manages to get uncovered without any trouble. Leaving, however, exposed and straight ahead the hidden face; suppressing the stigma of the bourgeois inconvenience to show this backstage covered in dust. This almost occurs more as an act of therapy than as an act of rebellion properly articulated.

 

Certainly, there must be reasons to complain, but even so and all, we carry on. Why do we carry on? Is it a visceral denial compromised to an American dream, aspiring to be the Damien Hirst to the rule? Or then, which are the drives that conforms the relentless art proposals that don’t stop generating? And it is not only that arts production hasn’t cease giving the situation, but instead, it has exponentially increased. And not only in the art scenario, but there is spread an aesthetical concern generalized in almost every daily contexts of life. People now have an aesthetic responsiveness more accurate or less, but it exists. And probably all of this has a very Darwinian logic of developing as the generation of new tools for production and consumption of approachable visual culture, added to the display of means or networks that democratize their distribution; among many other things. Being that there is increasingly art and there are all the ingredients for its rhythm of production can only rise, the context that frames it remains practically the same. A context that is structured in a specific manner since long time ago, which its supplies are recurrently labelled as unsustainable, scarce or obsolete.

 

I remember, some time ago I was told that, when visiting a video art biennial, the total duration of all the videos was calculated and they realized that this exceeded the possible time to watch them in person at the museum. It exceeded the possible time of visitation since they opened the doors at the opening until its disassembly. This might be the most exaggerated case but perhaps, it will serve as a perfect example to point situations in which, not only for economical purposes, this might result in raising other institutionalized means of display. And not only institutional, but a variety of displays that changing precisely the way that the art product is structured, they would allow to continue generating other different matter of art, marketable as well. Oh well, ideas, there are a lot. The important thing is that there are, in fact, very good ideas in the world. People is highly ingenious and with the curiosity satisfied through a thousand tools, every day are more visible these explosions of ingenuity and not only in a pragmatic matter but in forms of conceiving the world.

For all this is that facing this conformism of the fucked up world, the fucked up world represented in the arts and its frame, scene and institution that is barely capable to embrace it properly, I would like to make a statement of intent about how I want to approach this website container of my work:

 

This domain, chamian.eu, will be used in the first instance as a regular artist website, with a more or less academic display of a visual artist page. However, there will be a parallel version of this same website under the name of “honestly,”

 

The honestly, version is an honest platform where the truth is told about its content. This is a replication of this same website but the content is transformed. Not meaning that this content would be a different one, but it becomes some sort of a canvas on where to sketch all the ideas that are implied in the process of the final work. Notes and thoughts surrounding the process will be added, such logistics as about the art production itself. But also possible shapes that the final project may have taken, 3D sketches that remained or continue as projects, diverse explosions of brainstorming and a long volunteer etcetera to maintain its disposition opened to new ideas that may come through from all of this.

 

And understanding honestly, as a response towards a state of mind in the art scenario, I hope it could be sensed that there is, certainly, a drive beyond of the guild. There is a drive about a form of living together with the world behind honestly,. Not because of telling the truth only, but for pursuing a nirvana of personal integrity faced to a poor knowledge of the very being. I could tell you more about this, but I think, honestly, that we have reached to the limits of the professional distance. As well as I appreciate any quantity of time you have wanted to stay in here.

 

For all that, thank you and cheers.

 

 

 

#postinternet #postinternetart #saopaulobiennial

 

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